Trampcyklat lite ikväll!

Det blev ingen morgondistans som jag tänkte tidigare. Skolskenscyklisten i mig kom fram lite, vädret var lite osäkert på fm så jag sköt på träningen till ikväll. Jag känner mig fortfarande lite trött o seg, som en gammal diesel. Trampade till Järbo och kollade in banan till nästa G-cup på tisdag. Blött som satan på vissa stället, men det torkar nog på ett par dagar, ska inte regna speciellt mycket och vara riktigt varmt.

Jag höll skapligt tempo dit, strax över 30 i snitt i morvinden, trötta ben redan när jag kom dit och inte blev det bättre, tuff bana som den där Sjudin dragit. Köttade på ännu hårdare på vägen hem, åkte 5-6 minuter snabbare, lite medvind visserligen. Dock så stannade jag 2 ggr och pumpade bakhjulet, fick punktering med en mil hem, så fort gick det. Rejält trötta ben när jag kom hem, precis vad jag ville idag. Tror det börjar släppa lite även om jag känner mig småseg fortfarande, blir lite bättre för varje pass.

 

One thought on “Trampcyklat lite ikväll!

  1. Ping: Järbo – långt varv med höjdmeter och stenhällar | Gästrikecupen

Kommentera

